Baleset-, betegség és poggyászbiztosítások

Irodánkban egyszerűen meg tudja kötni utasbiztosítását, amely balesetre, betegségre és poggyászbiztosításra köthető, ezen kívül kiegészítésként akár utazásának lemondási biztosítását is hozzáfoglalhatja, amely előre nem látható, utazás előtti betegség vagy baleset miatti útlemondás esetére szóló biztosítás, válasszon az Utasbiztosítások közül.

Az alábbi Utasbiztosítások egy esetleges, a külföldi utazás során fellépő baleset vagy betegség esetén térítenek. A borítón megadott számot felhívva a biztosító ügyfélszolgálatán magyarul beszélő ügyintézők ahhoz az orvosi rendelőhöz, kórházhoz irányítanak, ahol Ön a legjobb ellátásban részesülhet. A biztosítás továbbá arra az esetre is szól, ha utazás közben poggyásza elveszne, megsérülne. Ebben az esetben mindenképpen vetessen fel jegyzőkönyvet a káreseményről, amelyet a biztosítónak kell hazaérkezése után benyújtani. A Prémium és a Privilég módozat – pótdíj nélkül – fedezetet nyújt a kijelölt sípályán bekövetkezett sí- és snowboard balesetekre, szükség esetén helikopteres mentéssel. A Classic módozat nem tartalmazza a különleges sport fedezetet.

A Colonnade Atlasz 2024 November 5. után kötött szerződésekre a díjtételek itt tekinthetők meg

Colonnade Atlasz szórólap itt tekinthető meg

Miért kössünk magasabb kategóriájú terméket

Biztosítási szabályzat itt tekinthető meg

Colonnade Atlasz fakultatív útlemondási biztosítási feltételek itt tekinthető meg

Colonnade Atlasz menetjegy biztosítási feltételek itt tekinthető meg

A felelősségbiztosítás tanusítványa itt tekinthető meg

BIZTOSÍTÁSKÖTÉS

Kinek a részére köthető biztosítás?

Az ATLASZ Utasbiztosítás (BBP) és BBP Plusz esetén betöltött 90 éves életkorig (az Utazás kezdőnapján az utas még nem lehet 90 éves)

  • A Biztosított a biztosítás megkötésének időpontjában legalább 6 hónapja állandó lakóhellyel rendelkezzen az Európai Unióban, Szerbiában vagy Ukrajnában és rendelkezzen ott érvényes kötelező egészségbiztosítással vagy az egyészségügyi ellátásra egyéb jogon jogosult legyen.
  • Magyarországon állandó lakhellyel nem rendelkező személyek legfeljebb 4 hónapos kockázatviselési időszakra köthetnek biztosítást.
  • A Biztosítási szerződés csak akkor jön létre érvényesen, ha a Biztosított a biztosítás megkötésének időpontjában Magyarországon tartózkodik, kivéve abban az esetben ha a Biztosító a külföldön tartózkodó biztosításkötésre vonatkozólag előzetesen írásban engedélyt adott.

Területi hatály

A Biztosító kockázatviselése az egész világra kiterjed. A Biztosítás hatálya alá nem tartoznak az olyan országok vagy térségek területei, amelyek a kockázatviselés első napján, vagy a Biztosított által az adott országba, területre való be­utazás napján Magyarország külügyekért felelős minisztériuma által utazásra nem javasolt országok és térségek között szerepelnek:

https://konzinfo.mfa.gov.hu/utazas/utazasi-tanacsok-orszagonkent

ATLASZ Utasbiztosítás (BBP) területi hatályai:
Európa  Az európai kontinensnek az Ural hegységtől nyugatra eső területeire: Ciprus, Egyiptom, Grönland, Jordánia, Kanári-szigetek, Madeira, Málta, Marokkó, Oroszország teljes területe, Törökország, Tunézia.
Világ 1    Egész világ kivéve az Amerikai Egyesült Államokat, Kanadát és Mexikót.
Világ 2    Egész világ beleértve az Amerikai Egyesült Államokat, Kanadát és Mexikót.

Néhány országról, területről azonban nem mindig egyszerű eldönteni, hogy az Európa, Világ 1, Világ 2 fedezetek közül, melyik besorolásba is tartozik. Ahhoz, hogy a legnagyobb bizonyosságban tudjátok megkötni az utazók részére a biztosítást, és a kötésnél felmerülő ehhez kapcsolódó kérdéseket egyszerűen tisztázhassuk, létrehoztunk egy segédanyagot a területi hatályokat illetően. A továbbiakban ez nagyban megkönnyítheti a Ti munkátokat és úti célokra lebontva jelzi az egyes desztinációkhoz tartozó besorolásokat.

Az úti célokról és területi hatályokról szóló segédanyagunk itt érhető el:

Sport

Szabadidős sporttevékenység (Classic, Prémium, Privileg)

Minden amatőr sporttevékenység, amelyhez nem szükséges semmilyen előképzettség és nem minősül Különleges sporttevékenységnek sem Kizárt sporttevékenységnek. Szabadidős sporttevékenység továbbá a robogózás közúton (max. 125 cm3- ig), hobbi szinten űzött jetskizés, szörfözés (windsurf), snorkeling, SUP, triatlon, tenisz, asztalitenisz, kerékpározás (kivéve Kizárt sporttevékenységnek minősülő ágai), squash, tollaslabda, úszás, jóga, kosárlabda, röplabda (strandröplabda), kézilabda, labdarúgás, továbbá a vontatott tengeri vízisíelés, „banán” és gumitömlő (fánk), parasailing, airchair, horgászat, hőlégballonozás szakképzett vezetővel, illetve a drótkötélpályán csúszás (megfelelő felügyelet mellett és teljes biztonsági felszerelésben), hegyvidéki túrázás, trekking és természetjárás kizárólag 3500 méteres magasság alatt, amennyiben speciális felszerelés használata nem indokolt (pl. kötélbiztosítás, hágóvas, jégcsákánystb.)

Különleges sporttevékenység (Prémium, Privileg)

Amatőr jelleggel végzett kijelölt pályán történő síelés, sífutás, monosíelés, snowboardozás, síugrás, szánkózás, korcsolyázás, jégvitorlázás, hórafting, valamint szakképzett kísérővel vezetett túra keretében a snowmobilozás (motoros szánozás), via ferrata, búvárkodás (legfeljebb 40 méteres mélységig), kitesurf, quadozás, felségvizeken történő vitorlázás (kivéve, ha abban a Biztosított a legénység szerződött tagjaként vesz részt), mélytengeri horgászat, rafting, canyoning, hydrospeed, evezés, vívás, íjászat, lovaglás, görkorcsolyázás és gördeszkázás, golf.

Kizárt sporttevékenység

Bármely versenyen való részvétel, illetve hivatásos sporttevékenység, illetve minden olyan sporttevékenység, mely során a Biztosított a sporttevékenységre kijelölt pályáról letér. Kizárt sporttevékenységnek minősül továbbá bármely motorsport, bármely légisport, barlangászat, falmászás, sziklamászás, 3500 méter feletti túrázás és hegymászás, bungee jumping, bázis- és sziklaugrás, küzdősportok, a downhill/hegyi/akrobatikus kerékpározás minden ága és a triálozás.

Köthetek olyan szolgáltatásra is biztosítást, amit nem nálunk vásárolt meg az utas?

Az Amazon Travel Utazási Irodának kizárólagos szerződése van a Colonnade Atlasz biztosítóval, a jogszabályok értelmében jogosultak vagyunk olyan szolgáltatásra is biztosítást kötni, amit nem irodánkban vásárolt meg az utas, szem előtt tartva az adott termék megkötésére vonatkozó szabályokat.

Meddig tart a biztosítás kockázatviselési időszaka?
UTASBIZTOSÍTÁS ÉS ÚTMEGSZAKÍTÁS     
A Biztosított Magyarország területére történő visszaérkezésekor, vagy – amennyiben az egy korábbi időpontra esik – az Utazási Szerződésben megjelölt időpontban ér véget. Maximális kockázatviselés minden termék esetében 365 nap!
ÚTLEMONDÁS
Az Utazás megkezdéséig tart, azaz:
    külföldről induló egyéni vagy csoportos társas utazás esetén a magyar határ átlépéséig tart, kivéve, ha az utazás a pozsonyi vagy a bécsi repülőtérről történik, akkor az idegen repülőtéren történő jegykezelés (check-in) befejezéséig;
    külföldről induló hajóút esetén a hajóállomáson történő jegykezelés (check-in) befejezéséig;
    a magyar repülőtérről, illetve a magyar hajóállomásról történő indulás esetén a jegykezelés (check-in) befejezéséig, vagy amennyiben a jegykezelés még az utazás napja előtt megtörtént, a Biztosított poggyász és biztonsági ellenőrzéséig tart;
    vonattal vagy busszal történő utazás esetén, egyéni személygépkocsival történő utazás, illetve egyéb társas út esetén amikor a Biztosított az Utazás megkezdése céljából Magyarország területét elhagyja
    BBP Plusz esetében a BBP kockázatviselési időszak kezdetéig, amely egybeesik a fenti pontok feltételeivel

Meddig köthető az Útlemondás Biztosítás?
ATLASZ Plusz termékek, ATLASZ Menetjegy Biztosítás, ATLASZ Kalkulált Útlemondás Biztosítás:

Útlemondást tartalmazó fedezet kötésére az adott szolgáltatás lefoglalásától számított 3 naptári napon belül van lehetőség.

Példa: 2022.02.14-én (hétfőn) lefoglalt utazásra 2022.02.17-ig (kedden, szerdán, csütörtökön) köthetők meg az Útlemondás Biztosítások.
ATLASZ Fakultatív Útlemondás Biztosítás:

A többi termékünkkel ellentétben, e termék megkötésére a Biztosítottnak utólagosan is van lehetősége, azaz az utazás megkezdése előtti 15. napig.

Példa: Egy 2022.02.14-én lefoglal egy utazást a 2022.06.20-06.30 közötti időszakra, akkor legkésőbb 2022.06.05-ig köthet ATLASZ Fakultatív Útlemondás Biztosítást.

Fontos: Amennyiben a Biztosított az ATLASZ Útlemondás Biztosítást nem az Utazás és/vagy a szállás lefoglalásával egy időben köti meg, ebben az esetben a Biztosító kockázatviselése a Szerződés kötését követő 3. nap 0. órájában kezdődik meg.
Hol kell a BBP biztosítást megkötni ahhoz, hogy az utasnak önrészmentes legyen az útlemondás biztosítása?

Nem kerül levonásra az önrész a kárrendezéskor, ha az utas az Útlemondás Biztosítás megkötésével egyidejűleg, de legkésőbb még aznap az utazás teljes időtartamára ATLASZ Prémium vagy Privileg utasbiztosítást is köt. A kárrendezés során munkatársaink nem vizsgálják azt, hogy a BBP biztosítás hol, illetve ki által került megkötésre. (pl.:szervező vagy közvetítő iroda).
Kikre vonatkozik az útlemondás biztosítás?

Abban az esetben, ha 2 fő utazik együtt, mindkettő rendelkezik ATLASZ útlemondás biztosítással és valamelyikük megbetegszik, akkor mindketten utazásképtelennek minősülnek, rokoni kapcsolattól függetlenül. Abban az esetben viszont, ha a két főből az egyik fő hozzátartozója betegsége / balesete / halálesete miatt válik utazásképtelenné, akkor csak arra az utasra vállalunk kockázatot, aki a családtag miatt vált utazásképtelenné.

Amennyiben 3 vagy annál több fős baráti társaság (nem áll fenn rokoni kapcsolat közöttük) utazik, mindannyian rendelkeznek ATLASZ útlemondási biztosítással és valamelyikük utazásképtelenné válik, akkor mindhárom főre vállalunk kockázatot, nem csak aki beteg lett / baleset érte.

Ha család utazik (pl. anya, apa, gyerek/gyerekek), mindenki rendelkezik ATLASZ útlemondásbiztosítással és valamelyikük beteg lesz / baleset éri, vagy közeli hozzátartozójukkal (házastárs és házastárs egyenesági rokona és testvére, az egyenesági rokon és annak házastársa, a testvér és annak házastársa, az örökbefogadott, a mostoha‐ és a nevelt gyermek, az örökbefogadó‐, a mostoha‐ és a nevelőszülő és az élettárs) történik a káresemény, akkor természetesen a család minden tagja utazásképtelenné válik.

Háromgenerációs család esetén szabályzatunk hozzátartozót ír, ami tartalmazza a közeli hozzátartozót (házastárs, gyermekek, testvér) és az egyenesági rokonokat (szülő, nagyszülő, dédszülő, gyermek, unoka, dédunka) is, tehát a 3 generációs család együtt utazása esetén mindenkire fedezetet nyújtanak az útlemondási biztosításaink.

Távoli rokonok együtt utazása esetén (pl. unokatestvér, nagybácsi, nagynéni, keresztszülő, stb.) az utazásképtelen személlyel való rokonságot vizsgáljuk, azaz ha nem felel meg a törvény által meghatározott hozzátartozónak a vele együtt utazó (pl. az unokatestvére), akkor az ő részvételi díjára nem vonatkozik az útlemondási fedezet.

A tájékoztató itt tekinthető meg

Módosítások

1. Mi a teendő, ha a légitársaság vagy utazásszervező módosítja az indulás időpontját?
1.1 Szükséges-e módosítani az Útlemondás biztosítást (ATLASZ Kalkulált, ATLASZ Fakultatív és ATLASZ Menetjegy útlemondás biztosítás)? 
Amennyiben maximum 3 nap az eltérés az induláshoz képest úgy nem szükséges az újrakötés. Például, ha adott hó 10-én indulna valaki, előtte 7-8-9-e, utána 11-12-13-a a 3 napos határ. Amennyiben az indulás vagy érkezés időpontja 4, vagy annál több nappal tér el az eredetitől, úgy kérjük az útlemondás kötvény törlését (amelyet csak a Colonnade Adminisztrációs osztálya végezhet el) és újrakötését. Minden ilyen esetben kérjük, hogy jelentsétek le a kötvényeket (akár szükséges újrakötni, akár nem) az utasadmin@colonnade.hu-n. A levélben kérjük megküldeni az alábbiakat: törlés oka, az új dátumok, illetve újrakötés esetén régi kötvényszám és új kötvényszám.

1.2 Szükséges módosítani a BBP biztosítást, ha a légitársaság vagy utazásszervező módosítja az indulás vagy érkezés időpontját? Ha igen, mi a teendő? 
Igen, a BBP biztosítást minden esetben meg kell kötni a valós dátumokra. Abban az esetben, ha csak az egyik dátum módosul - tehát az indulás hamarabb van, de az érkezés ugyanaz marad vagy fordítva – úgy elég csak a fennmaradó plusz nap(ok)ra megkötni a BBP-t ugyanazzal a módozattal és az eredeti kötvényt nem kell törölni. Amennyiben mindkét dátum változik, úgy kérjük az eredeti kötvényt törölni és az új dátumokra megkötni az újat, ugyanazzal a módozattal. Minden esetben kérjük lejelenteni a változást az utasadmin@colonnade.hu-n, hogy káresemény esetén gördülékenyen haladjon az ügyintézés. A levéllel együtt legyetek kedvesek küldjétek meg a régi és új kötvényszámokat, illetve a törlés/ módosítás okát.

1.3 Mi a teendő ATLASZ BBP Plusz termék (BBP és útlemondásbiztosítás egyben) esetén?
- ha az utazás dátumai (indulás ÉS érkezés is) változnak, akkor újra kell kötni a kötvényt a helyes dátumokra;
- ha viszont mindössze csak az egyik dátum módosul (korábbi indulás VAGY későbbi érkezés) úgy elég a fennmaradó időszakra ugyanazt a módozatú BBP-t megkötni, és nem kell az eredeti kötvényt törölni.
Minden ilyen esetben is kérjük jelentést az utasadmin@colonnade.hu-n, hogy káresemény esetén gördülékenyen haladjon az ügyintézés. A levélben legyetek kedvesek megküldeni a régi és új kötvényszámokat, illetve a törlés/ módosítás okát.
Fontos, hogy az útlemondási fedezettel is rendelkező ATLASZ BBP Plusz terméket ne próbáljátok meg utólag lerontani, azt csak az Adminisztrációs osztályunk teheti meg!

2. Az utólag felmerülő plusz költségekre/áremelésekre kiterjeszthető az útlemondási fedezet, azaz fedezetben vannak? Ideértve: extra adók, kerozin/ üzemanyagáremelés, inflációt követő emelés. Ha igen, mi a teendő?
Amennyiben a fenti okok miatt emelkedik az utazás költsége, a fedezet kiterjeszthető a plusz költségekre abban az esetben, ha az ügyfél kiegyenlíti a díjat a fennmaradó összegre. Az egyes útlemondási termékeknél az alábbi lehetőség szerint lehet a fedezetet kiterjeszteni:

ATLASZ BBP Plusz útlemondás: 
1. Amennyiben a limitsávon belül van, úgy nincs teendőtök, hiszen a sávon belüli összegre kiterjed az útlemondás fedezet.
2. Amennyiben a befizetett sávon túl van az utazás új díja, úgy az alábbi lehetőségek van (nem kötelező a limiteket megemelni):
a. Kérünk küldjétek meg a módosítás okát és a kötvényszámot az utasadmin@colonnade.hu címre, hogy Adminisztrációs osztályunk törölhesse az eredeti kötvényt.
b. Ezt követően az Admin visszaigazolása után tudjátok megkötni az új összegre a Plusz-os biztosítást.

ATLASZ Kalkulált, ATLASZ Fakultatív és ATLASZ Menetjegy Útlemondás:
Kérünk Titeket, hogy ezen termékek esetében csak a fennmaradó összegre kössétek meg az eredetivel megegyező terméket. Mivel a foglalás dátumát meg kell adnotok kötvény kiállításánál, kérünk Titeket, hogy ott az új kötvény kiállításának dátumát írjátok be a foglalás időpontjához. Az eredeti és az új kötvényszámot jelentsétek le az utasadmin@colonnade.hu e-mail címre.

3. Térít a Biztosító, ha a légitársaság törli vagy módosítja az indulás időpontját?
ATLASZ utasbiztosításunk Privileg módozat esetén az alábbi fedezetet nyújtja:
„A Biztosító - legfeljebb a Szolgáltatási Táblázatban meghatározott Biztosítási összeg erejéig - megtéríti az étkezések, a frissítők, a szálloda, a repülőtérről és a repülőtérre irányuló közlekedés indokolt költségét, feltéve, hogy a repülőjárat a menetrendben eredetileg megadott időponthoz képest több mint 6 óra késéssel indul.” („J1” Szakasz – 40. oldal)

4. Visszatéríthető a biztosítás, ha az utas az áremelés vagy plusz adók miatt eláll az utazástól? Ha igen, mi a teendő?
Útlemondási fedezetet tartalmazó kötvény – a feltételeink alapján – nem visszatéríthető.
BBP biztosításaink teljes díja visszajár, amennyiben a felmondásra már az utazás előtt kerül sor. Amennyiben a Biztosítási szerződés felmondására az Utazás megkezdését köve¬tően kerül sor, a Biztosító a kockázatvállalásának tényleges tartamára eső időará¬nyos biztosítási díjat téríti vissza. Az igénybe nem vett kockázatviselési időszakot a Biztosító a felmondást követő naptól számolja.

Miért ajánljuk a magasabb kategóriájú termékeket?

https://c.ccdn.hu/31287/uploads/fs_files/contentpages/15/atlaszmiertajanljukamagasabbkategoriajutermekeket2024_3.pdf

KÁRRENDEZÉS

Mi a kárrendezés folyamata?

ATLASZ utasbiztosítás (BBP) 

  • Első körben minden esetben vegyük fel a kapcsolatot az éjjel-nappal hívható ATLASZ Assistance segélyszolgálattal:
    +36 1 460 1500
  • Kérjük minden, a Biztosítási eseménnyel kapcsolatosan igénybe vett szolgáltatáshoz az ATLASZ Assistance segély­szolgálat előzetes hozzájárulását.

Útlemondás biztosítások 

  • A Biztosított köteles legfeljebb 2 munkanapon belül bejelenteni a kárt az Utazási iroda és a Biztosító részére.
  • Az utazásképtelenség időpontja minden esetben az eseményre, előzmények nélkül hirtelen fellépő betegség­re okot adó körülmény kezdőnapja.
  • A Biztosító az utolsó irat beérkezésétől számított 15 napon belül teljesíti a biztosítási szolgáltatást.

ELÉRHETŐSÉGEK

ATLASZ Assistance segélyszolgálat:

+36 1 460 1500 (éjjel-nappal hívható)
assistance@colonnade.hu

Személyes ügyfélszolgálat:

1134 Budapest, Váci út 23-27.

Adminisztratív ügyintézés: 

utasadmin@colonnade.hu (biztosítás szerződéssel kapcsolatos módosítások, törlések)
utasforgalom@colonnade.hu (elszámolások egyeztetése)

Kárügyintézés: 

utaskar@colonnade.hu (káreseményekkel kapcsolatos ügyintézés, kárbejelentés)

További árakért keresse kollégáinkat!

Szívesen küldünk Önnek egy személyre szabott árkalkulációt!